advertisement

KUIH RAYA 2014-SEMPERIT SUSU

Tengah dok godek-gedek mr Google, terjumpa gambar kuih semperit ni, nampak gebu je kan. Tengah puasa ni, semua benda nampak sedap kan. hihi..

Memang plannya tahun ni nak buat kuih raya dengan my sis, dan tahun ni jugak saya agak free. Memandangkan anak buah saya suka sangat makan biskut yang cair di mulut ni, jadinya kakak saya suruh i cari biskut macam ni. Layan kan ajelah budak kecik baru belajar puasa ni.
Jom layan beberapa keping gambar yg buat saya tergoda, pastu nanti saya kongsikan resepi meletop tu kat u ols yg saya ambik dari blog Bie D'licious.






Gambar-gambar ni semua saya pinjam dari blog orang lain, kalau u ols nak resepi asal google la blog tu ye. Saya punya gambar belum ada sebab saya pun belum buat lagi. Hihi.. :)


RESEPINYA:-


BAHAN

4 cwn tepung jagung
1 cwn majerin.. campur butter skit
1 cwn susu pkt mnis..boleh guna brand saji/alif


BAHAN HIASAN
Betik merah


CARANYA
Campurakn seme bahan..uli smpai jd doh.
pastu terap n bakar pd suhu 150..15-20 minit..


Resepi: Ucu Bakeri


Nampak mudah je kan bahan-bahannye pun simple, 3 jenis ja..jimat2..hihi.. So, jom la try, nak terap tu sama cam buat semperit biasa.

Selamat Mencuba

No comments:

Post a Comment

Komenlah sikit apa-apa pun. Jangan lupa tinggal jejak sekali, senang nak terjah balik..hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...