advertisement

Bila Lama Tak Demam

Agak lama saya tidak mengjengah ke sini. Dari hari selasa lepas lagi saya demam, batuk dan selsema. Hampir setahun badan ni tak diserang virus demam, batuk dan selsema ni. Kali ni, kena lama sikit. Masa tulis entry ni pun saya masih lagi batuk2 dan hidung masih lagi berhingus. 
Sekarang ni memang musim demam kan. Ramai plak yang meng'updated' di FB kata demam la, batuk n selsema. 

Sepanjang masa saya tak sihat ni, saya tak ada plak ambik ubat kat klinik, alasannya saya malas nak menunggu.hihi.. Tapi, saya tak lepaskan peluang makan vitamin-vitamin superb saya la. sebagai antibiotik semulajadi, saya ambik Vitamin C. memandangkan Vitamin C chewable dah ada stock, jadi saya ambik la Chewable. Sedap sikit rasanya, dan boleh dikulum. Bezanya vitamin yang dikulum  mudah lagi diserap. Bukan tak lalu nak ambik pil biasa tu, tapi saja nak chew2 sikit..lagi layan makan vitamin kan. 

Selain vitamin C saya ada zink konplex. Jangan tak tahu ok, Zink komplex juga baik sebagai antioksidan. Sebab saya ada 2 jenis vitamin ni sahaja sebagai antioksidan saya, makanya saya makan itu je la masa demam ni.. Hihi.. Untuk batuk, saya makan ubat batuk aja, tu pun baru start makan semalam.. hihi..

Ops, tak lupa ye, air kosong jangan lupa minum banyak2 ok. Pastikan air kosong ye, bukan air bergula ye.

Ok la u ols, batuk ni kacau la pulak. Doakan saya cepat sembuh ye. Ok wasalam..



1 comment:

  1. semoga cepat sembuh ye. susah time2 puasa sakit gini.. heheh.

    ReplyDelete

Komenlah sikit apa-apa pun. Jangan lupa tinggal jejak sekali, senang nak terjah balik..hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...