advertisement

BAHAYAKAH KEPUTIHAN

Keputihan atau Fluor Albus merupakan sekresi vaginal pada wanita. Keputihan pada dasarnya dapat digolongkan menjadi dua golongan yaitu keputihan normal (fisiologis) dan keputihan abnormal (patologis). keputihan normal biasanya berlaku setiap bulan dan tidak berbahaya. tetapi, keputihan yg abnormal disebabkan oleh infeksi biasanya disertai dengan rasa gatal di dalam vagina dan di sekitar bibir vagina bagian luar, serta ada yg mengeluarkan bau yg kurang enak..



kenal pasti keputihan:
normal
cecair yg bewarna jernih dan tdk melekit.

abnormal
cecair putih pekat/kekuningan/kehijauan/kemerahan(bercmpur darah), mengeluarkan bau yg kurang enak, serta gatal2.

Puncanya:
  • Ketidakseimbangan hormon
  • Kurang menjaga kebersihan vagina
  • Keletihan
  • Stress
  • Tidak segera mengganti pembalut saat menstruasi
  • Memakai sembarang sabun untuk membasuh vagina
  • Tidak mejalani pola hidup sihat (makan tidak teratur, tidak pernah olah raga, tidur kurang)


jangan pandang remeh dgn KEPUTIHAN kerana akibatnya sangat teruk..jika dibiarkan berlarutan boleh menjadi lebih teruk..

Ni dia vitamin yang saya makan untuk merawat keputihan saya daripada berlarutan.

Saya telah ceritakan tentang kelebihan alfalfa ni di sini. Jadi sila baca dan ketahui dengan lebih lanjut tentang herba alfalfa ini.. Ianya sangat membantu dalam masalah ini, dan saya sangat berpuas hati..






Konsultasi secara percuma 
Jom dapatkan supplemen semulajadi,dan selamat
boleh :-
follow saya di facebook Syida Hashim
atau page saya Alahai Vitamin
atau
hubungi saya syida hashim 01121421925
Email: syida_11@ymail.com
shaklee ID 1068905

No comments:

Post a Comment

Komenlah sikit apa-apa pun. Jangan lupa tinggal jejak sekali, senang nak terjah balik..hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...